Сторінка музкерівника

наші гр 5 

наші групи 7 гр

Майструємо екологічні

народні

дитячі інструменти

 

 

Нині в тренді перебуває все, що пов’язано із префіксом «еко». Дитячі іграшки та музичні інструменти — не виняток. Коштують вони, звісно, недешево. Та чи варто купувати те, що можна виготовити власноруч із природних матеріалів? Тим паче, що такі музичні інструменти можуть змайструвати й самі діти.

Одним із наймогутніших чинників винахідництва є слово «нібито» — сигнальне слово гри. А найдивовижнішою здатністю гри є оживлення могутньою силою уяви звичайних предметів, перетворення власне будь-чого на будь-що. Достатньо кількох вправних рухів —і відбудеться магічне перетворення гарбузового огудиння на дудочку, очеретинок —на скрипку чи цимбали, абрикосової кісточки — на свищик.

Народні дитячі саморобні музичні інструменти з природних матеріалів нагадують справжні й дають змогу задовольняти потребу дитини в розвитку слуху, чуття ритму, відчуття гармонії. Адже дитина часто має психологічну потребу створити шум —покричати, постукати, посвистіти, а народні дитячі музичні інструменти дають їй змогу, насолодившись шумом, перетворити його на мелодію. Утім, процес творення дитину тішить не менше, ніж процес гри. Виготовлення дитиною музичного інструмента власноруч дарує їй змогу навчатися оживляти, навіть олюднювати природу довкола себе, даючи їй голос, звучання. Тож, відчувши широту власних можливостей винахідництва і видобутку звуку, мелодії, дитина вчиться наполегливо й зосереджено досягати мети, а ще—розвивається музично, підпорядковуючи собі звук.

Одними з найпростіших у виготовленні народних дитячих музичних інструментів є свищик та дрикавка з волоського горіха, вуркало-гудок із дерева та дзикавка з дерев’яного гребінця. Спробуйте змайструвати їх разом із дітьми.

Свищик із волоського горіха

На одному з боків цілого волоського горіха посередині ножем або свердлом видовбуємо отвір і виймаємо звідти ядро. Потім цим отвором свищик прикладаємо до губ і знаходимо положення, за якого вийде свист.

Дрикавка

     До половинки шкаралупи волоського горіха щільно прив’язуємо міцну нитку, скручену вдвоє. У нитку встромлюємо паличку. Якщо паличку відгинати, а потім відпускати, утворюватиметься звук.

Вуркало-гудок із дерева

    Беремо довгий ціпок. Вистругуємо гладеньку дощечку із соснини завдовжки півметра, завширшки — два-три пальці, а завтовшки, як соломина. На цій дощечці з краєчку робимо дірочку, крізь яку протягуємо міцний мотузочок, і зв’язуємо дощечку з ціпком. Після цього потрібно вертіти ціпком дощечку над головою чи перед собою — у русі вона фурчатиме.

Дзизкавка

    Поміж зубцями дерев’яного гребінця прокладаємо тоненький папірець.

Злегка торкаючись до нього губами, дмухаємо — виходитиме звук «дз-дз-дз».

 

 

 

 

Поради щодо розвитку творчості дитини

 

Шановні батьки!

Ми з Вами разом зацікавлені у гармонійному розвитку . Сподіваємося, що ці поради допоможуть Вам!

1. Знайомте дітей з усіма видами мистецтва.

2. Відвідуйте з ними театри, концерти, виставки , циркові вистави, музеї тощо.

3. Читайте дітям авторські та народні казки, дитячу літературу.

4. Заохочуйте дітей до імпровізованої драматизації казок, пісень, віршів.

5. Пропонуйте дітям придумувати свої казки й відображатиу малюнках, грі, діях

6. Виготовляйте разом з дітьми різні види лялькового театру (настільний, театр-рукавичка, тіньовий, пальчиковий тощо).

7. Дозволяйте дітям переглядати дитячі передачі, фільми, мультфільми.

8. Організовуйте домашні концерти, на яких діти будуть виконувати не тільки знайомі пісні та таночки, а й придумані.

9. Дозволяйте дітям фантазувати, виявляти творчість.

10. Розвивайте у своїх дітях творчі здібності шляхом відвідування музичних шкіл, театральних гуртків та студій.

Бажаємо Вам успіху!

 

 

 

Поради для батьків щодо музично-естетичного виховання дітей

  • Співайте разом зі своєю дитиною вдома колискові, забавлянки, пісні-небилиці тощо.
  • Слухайте разом із дитиною музику в живому виконанні, аудіо записи.
  • Музикуйте з дитиною на музичних інструментах – справжніх, іграшкових чи виготовлених власноруч.
  • Імітуйте голоси персонажів під час читання дитиною казок.
  • Влаштовуйте вдома імпровізовані танцювальні виступи.
  • Готуйте разом із дитиноюд музичні номери, виступи-сюрпризи до родинних свят.
  • Грайтеся з дитиною у музичні ігри.
  • Поєднуйте діяльність дитини в побуті з творчістю.
  • Підтримуйте розмову з дитиною, коли вдома ділиться своїми музично-естетичними враженнями.
  • Поповнюйте домашню музичну фонотеку музичними казками, дитячими піснями, мюзиклами тощо.

 

Музика1Кожна дитина - це яскрава індивідуальність, це унікальний світ, єдине у своєму роді поєднання особливостей особи, характеру, темпераменту. Нескінченна різноманітність людських типів - це безцінний дар, яким обдарувала нас природа. Маленька дитина - це особа, вже здатна на оригінальне мислення, на вираз власного "Я", на прояву волі. Щоб розвинути і зберегти в дитині особу, здатну на яскраве самовираження, педагог повинен знаходити до кожної дитини особливий підхід.

Прийнято вважати, що навчання дітей музиці слідує починати з 5-6 років. Але існує і інша думка: музичне виховання слід починати з внутрішньоутробного періоду. Перш ніж почати вчитися на якому б то ні було інструменті, той, хто навчається - будь то дитина або дорослий - повинен вже духовно володіти якоюсь музикою: так би мовити, берегти її у своєму розумі, носити в своїй душі і чути своїм слухом. Весь секрет таланту і генія полягає в тому, що в його мозку вже живе повним життям музика раніше, ніж він вперше торкнеться до клавіш або проведе смичком по струні; от чому немовля Моцарт "відразу" заграв на фортепіано і на скрипці. Батькам, охочим виховати всесторонньо розвинуту дитину у тому числі і в музичному плані, необхідно починати його виховання ще з внутрішньоутробного періоду. Тобто слухати музику (бажано спокійну і мелодійну), відвідувати музеї і театри. За спостереженнями вчених, у мам, що займаються в період вагітності мистецтвом, часто народжуються діти з добрими здібностями в різних сферах мистецтва. Бажано співати мамам своїй дитині колисанки перед сном, і дуже важливо співати їх не фальшиво, оскільки саме цим можна порушити у дитини музичний слух назавжди.

Все вищесказане - лише підготовчий, пасивний етап навчання музиці. Але, маючи такий внутрішній музично-слуховий багаж, дитині набагато легше


Вплив музики на мозок дитини

Будь-який сучасний педагог розповість про величезний вплив музики на розвиток дитини. Але всі його висловлювання, зазвичай, будуть обмежені сферою музично-естетичного виховання, і про роль музики у психічному й інтелектуальному розвитку дитини навряд чи почуєш. А коли й пощастить — то без чітких уявлень про механізми цього впливу і можливість його використання у повсякденній практиці роботи з дитиною. Тож розглянемо хоча б у загальних рисах природу впливу музики на психіку дитини.

Музика — феноменальне явище, яке надає нам великі можливості ще й для того, щоб навчати дітей основ наук. Встановлено: ритм і висота музичного звука впливають на роботу лівої півкулі, а тембр і мелодія — на роботу правої. Це означає, що музика сприймається нами завдяки інтеграції процесів в обохпівкулях, посиленню міжцентральної і міжпівкульної взаємодії. Причому сприйняття музики може відбуватися на свідомому і на підсвідомому рівнях.

У дитини права півкуля мозку розвивається швидше, ніж ліва, тому більше впливає на розвиток психічних процесів. Для дошкільнят характерні мимовільність поведінки, підвищена емоційність, їхня пізнавальна діяльність більш безпосередня, цілісна, образна. Система навчання дошкільнят, що склалася за функціонування попередніх програм, не враховує цих особливостей і орієнтована на сприйняття лівою півкулею, що призводить до надмірного стимулювання її функцій, які малятам ще не властиві, й водночас гальмуються функції правої півкулі. Відомо також, що "лівопівкульний акцент" в освітній роботі спричиняє порушення міжпівкульної взаємодії та виникнення неврозів.

Цю проблему можна розв'язати використовуючи на заняттях та в організованій діяльності дошкільнят музику, оскільки музичний фон, музичні ігри та вправи стимулюють роботу обох півкуль головного мозку водночас, адже процес переробки поданої музичної інформації відбувається і в лівій, і в правій півкулях.

Крім того, велике значення має соціалізуюча сила ритму, яка виявляється у групових діях дітей, допомагаючи їм розпочинати і завершувати діяльність одночасно.